Saturday, January 01, 2005

Selamat Tahun Baru 2005

Hari ni, tanggal 1 Januari 2005, 1st day aku berada di tahun 2005. dah 2005 dah.. ishh.. cam tak caye jer. Hepi New Year 2005 guys! Ape azam korang? Bercakap pasal azam, azam tahun lepas pun tak tercapai lagi. So, macam tahun2 sebelumnya, azam aku tahun 2005 ini adalah untuk melaksanakan azam 2004. dulu pun camtu gak. Ahaks! :-D azam aku yg sbenarnye ialah utk blajar bersungguh2 semata2 utk membalas jasa ibu bapaku dgn kecemerlangan ku kelak. (poyos jerk!)

Berundur kebelakang sejenak, banyak kenangan suka duka telah ku lalui sepanjang tahun 2004 ni. Kalo nak diikutkan, macam kejap je mase berlalu. Terase baru minggu lepas aku gi konvo. Padahal mende tuh bulan Febuari yg lepas. Below, perkara2 penting yg berlaku kat aku sepanjang tahun 2004. check it out!!

*januari
–count down tahun baru kat depan TV. Lepas tu siap berdiri nyanyi lagu Negaraku lagi. Hehehe..
-mase bulan ni aku dah stat amik kursus SLG kat sremban. (kursus utk bdk2 menganggur) selama 2 bulan. kat sini aku dpt sorg besfren namemye syam.
*februari
–konvokesyen KPM. bangganya aku amik diploma kat atas pentas disaksikan oleh kedua org tuaku. (tp result cukup2 makan jer. hampeh tul!) awek aku pun dtg gak bg support. hik!
*March
-aku dpt tawaran jadi jurulatih khidmat negara utk modul pembinaan karektor. selama 2 bulan. payment=rm80 sehari. ramai org2 'besar' aku kenal, ade yg cikgu, CEO, kaunselor, pegawai kerajaan dan mcm2 org aku jumpe.
*april
-bulan paling malang dlm idup aku. aku 'clash'. waaaaaa!!!.. :'-( dah takde jodoh. eeeeeeeiiiii...
*mei
-berazam mulakan idup baru. (susahnyee..)
*julai
-aku sambung degree kat uniKL amik course engineering networking.
-then, dapat anak buah baru, mohd danial namenye. ensem cam paklangnye cket.
*ogos
-sepatutnye celebrate anniversary yg ke-3. (sedey tul..)
-gi kenduri kawin cik liya. ramai gak bdk2 kpm aku jumpe kat sane.
-tibe2 je aku kene sakit appendix. trus bedah esoknye.
*oktober
-MINI GATHERING. aku jumpe kawan2 lame kat mines.
-gi FAMOSA WATER WORLD.
-first puase kat uniKL. sronok gak..
*November
-lepas abis raye, trus final exam.
*Disember
-Cuti semester
-part time teacher kat sebuah pusat tuisyen kat beranang.

-tamatlah tahun 2004- sayonara!!!...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...