Sunday, January 02, 2005

Hai ini hari Ahad..

ketika aku menaip bendalah nie, jam menunjukkan kul 2a.m. lebih.. so, skang ni dah masuk ari ahad. takde ape yg penting yang aku buat sepanjang tahun baru. gi kenduri, kluar seremban, (adus, sesak giler.. penin kpale), pastu gi kajang. huh! penat giler. macam penuh jer program aku di hari pertame tahun baru ni, padahal semua tu bkn aku nak sgt pegi. almaklumlah, aku kan driver tak bergaji. terpakse la antor org kesana-sinii.. kalo aku tau, takyah amik lesen keter pun takpe.. huhu..

kebetulan, aku baru jer dengar lagu mimpi yang tak sudah oleh ibnor riza. (ala, lagu tema citer samarinda org tua tu). bile dihayati balik liriknye, macam kene batang idung sendiri je. goshh.. tp sesekali layan jiwang sensorang best gaks. so, aku cari la lirik lagunye kat internet..

Mimpi Yang Tak Sudah

Apa makna impian
Datang dan pergi
Membawa hati
Menyusuri kembali
Jalan-jalan sepi

Kau kah di situ
Yang menantiku
Atau jelmaan
Dalam kenangan
Yang bernama pengalaman

( korus )
Siapakah di antara kita
Dengan rela menjadi pendusta
Siapakah dulu membina harapan
Dan siapa yang memusnahkan impian
Tanpa sebab dan alasan
Kau lahirkan perasaan
Bagai taufan tiba-tiba datang
Dan menghilang

Kau bayang-bayang
Masa nan silam
Ada ketika terbawa-bawa
Oleh resah mimpi yang tak sudah


p/s: lepaih ni aku nak cari lirik lagu 'mimpi basah'.. ade ke???

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...