Friday, January 14, 2005

KAU YG KU SAYANG...

Baru2 ni aku ade bace sebuah novel "KAU YG KU SAYANG" oleh kamariah kamarudin. aku pinjam dr kawan. pergh.. best citer dia.. pasal seorang anak yg solehah yg sanggup mengorbankan cintanye demi ketaatan kepada kedua org tua. walaupun dia dah ubah seorang lelaki yg kurang ajar + kaki enjoy menjadi sorang yg kuat berpegang kepada ajaran islam. subhanallah. hmm, susah nak cari pompuan mcm ni zaman skarang ni. yang menariknye novel ni adalah, content nye. byk kata2 nasihat dan semangat diselitkan dlm jalan ceritanya. ade juga hadis2 dan firman2 tuhan disertakan. kire, kalo bace novel ni, macam bace buku ilmiyah pulak. insaf aku.. rupe2 nye, sedar tak sedar, aku ni dah banyak jugak terpesong dr ajaran Islam.

so, aku syorkan kepada kawan2 yg minat novel melayu, bacelah novel ini. bukan nak promote, sekadar memberi satu cadangan utk memilih bahan cerita yg bermanfaat.

1 comment:

  1. aku nak criklah buku citer tu pit..aku pn suker gak baca novel2 nie..heheh..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...