Saturday, January 08, 2005

dah insaf ke aku???

time ni baru je accident. org pun tak ramai lagi..huh! kes tsunami tak abis lagi, ade pulak kes baru. maybe tuhan tu nak sedar kan aku bahawa hidup di dunia ni hanyalah sementara. kita tak tau bile kite akan mati, dan ape akan berlaku esok hari. kita hanya merancang dan ketentuan di tanganNya. uhuk! insaf.. insaf..

dah ramai dtg tolong. termasuk aku dan kawan2..ni aku nak citer siket. semalam ek! on da way nak balik ke rumah, ade satu accident baru je berlaku depan mata aku. keter lame vs lori kontena. accident tu blaku kat area Rembau, NS. fuhh.. tengok keter tu mmg dah hancur abis. sampaikan bonet depan keter tu boleh kemek sampai ke tengah keter. perghh.. dahsyat. so, aku ngan member2 pun cube bantu ape yg patut. sampai je dekat2 aku nampak driver masih ade dalam keter lagi. org cine. sedar lagi. tp bdn dgn kaki dah abis tersepit kat keter. muke penuh berlumuran darah, siap pipi dia tersiat macam dikopek dgn pisau. skali pandang mcm terminator pun ade. hish nngggeri..

mangsa tersepit. muke penuh berlumuran darah..aku sempat rakamkan beberapa adegan kecemasan. tapi kami tolong kejap je, sbb pastu makin ramai yg dtg. lagipun jalan dah jem mase tu. so, aku tak tau mcm mane keadaan ciner tu lepas tu. ape yg dpt aku simpulkan kat sini, ialah, ari ni maybe nasib ciner tu accident. kite bile pulak?? ari nye pasti kan datang. cume kite tak tau bile dan dimana.. "ya Allah, semoga ko tempatkan aku, keluarga, dan sahabat2ku dikalangan org yg beriman. amin.."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...