Sunday, October 10, 2004

Trip 2 A'Famosa Water World

huh.. internet kat cni ni tak mnentu la. kejap ok, kejap tak ok. bile time kita free, time tu la dia wat problem. penah skali tu time aku hapdet blog, tetibe connection internet problem. pergh.. sakit btul ati aku. buat penat taip je. memintak kali nie takde la ape2 problem.. ye la, dah la Faculti aku ni di'anaktirikan'. jgn la kemudahan kami ni pun di'sambillewakan' jugak. kos pengajian mahal ni beb. utk bdk2 degree cam aku, yg aku tau sama mahalnya ngan kos degree kat MMU. tapi facalities kat cni, hmm hampeh.. ade internet pun mcm takde je. byk sgt diblock. pastu limit smpai kul 12mlm pulak tu. huhu..

posing istimewa sblm berangkat pergi. bob xde dlm gmbar ni. (sbb dia yg tgkap gmbar)
walaupun aku baru masuk bln 7 ari tu, rase mcm dah lame plak kat cni. tak rase mcm junior pulak. ye la, masuk2 je trus lompat ke SEM3. lagipun mgkin ramai bdk senior kat cni memember aku kat KPM dulu kot. tu pasal la tak rase janggal sgt. tp satu je aku tak puas hati. kenapa la dibeza2kan sgt faculti aku ngan satu lagi tu. taula kami ni menumpang, tapi kenape stiap xtvt perlu diasingkan. dulu briefing mase orientasi aritu, siap warning jgn ada 'bias'. aku rase, student2 ok!, tapi management sndiri pulak yg membeza2kan kami. ahh lantaklah..

mase ni kami baru je masuk A'Famosa water world. sejuk beb.. kan ade kabus tu.
eh lupe plak. aku sbenarnye nak citer pasal trip aku gi A'Famosa Water World smalam. dah melalut2 la pulak. emosi btul la sejak kebelakangan ni. maybe.. ha! smalam aku ngan memember campus yg lain gi bersukaria. actually, di awal planning ramai yg nak pegi. mcm futsal ari tu. kan ramai. tapi, disaat2 akhir ade yg tak jadi ikut. ade yg 'class tambahan' la, balik umah la, dating la, meeting la, dan mcm2 lagi. so, kami pegi la mane yg ade.

baru 10minit mandi dah naik balik. sejuk.. sempat posing maut dulu..
janji gerak dr campus kul 9pg. biasela janji melayu. kul 10 baru la terhegeh2 bersiap. kami pegi dgn 2 buah keter. keter kancil hafiz 'young' + keter wira bob. pagi tu aku singgah tampin jap. kluar kan duit pakai buku bank (BCB). "Bumiputra Commerce kan dekat".. sesampai je, aku tgk penuh org dlm bank. beratur smpai ke pintu. duit tgh kering ni. so, gune alternatif lain. terpakse la pinjam dr besfren aku. si JAWA. berkerut dahi dia bila aku mintak pinjam RM100/= (bayar blk dlm mase 60 hari ek! -iklan court memmoth.)

lunch time.. hmm, sedap!!
kami smpai kat A'Famosa Water World dlm kul 12.00tgh hari. dekat je dari uniKL. dlm 15 minit perjalanan. fuh, ramai tul org. aweks2 pun ramai. bas rombongan je ade dlm 7-8 bas. masing2 excited tak sabar2 nak mandi. ye la, ade yg tak mandi pagi la waktu tu. hehehe.. kami pun beli tiket. harga tiket sbenar RM20. tapi kami sumer amik pakej yg RM28 (termasuk lunch skali). makanan dlm tu memang mahal. bayangkan, burger ayam 'kosong' yg ade sos + mayonis + timun, je RM3.50. belum lagi makanan berat yg lelain. rabak la poket kalo camtu.

'supp..!! waaaaaaaaaargh!!' turun dr terowong maut.
pastu ape lagi, terjun la. mule2 tu memasing malu2. mandi pakai baju. segan konon. (lain la aku, bdn dah smulajadi 'tough' mcm sazali samad). tapi lepas kene sound ngan brader yg jage tmpt tu, suruh bukak baju, baru la brani tunjuk badan. (tmpt kami mandi tu allowed for bikini n swimming trunk only) memg best. aku paling suke mandi kat 'laut buatan' tu. siap ade ombak lagi. yg membuat kan tpt tu best aku rase sbb ramai org. (ramai awek cun) kalau aku ngan bebudak ni je yg mandi situ, mmg tak kan best pun smpai bebile. huhu..

aksi berani mati.. bob meluncur dgn lajunye..
sumer permainan kami main. yg paling adventure main gelungsur air yg dlm trowong gelap tu. dah la x nampak ape2, tetiba je badan aku berpusing2 dlm tu. kami siap buat bunyi ambulans lagi waktu tu. huh! layan syial!.. bkn skali 2 kami try. berkali2 smpai brader yg jage tmpat tu naik muak tgk muke kami. wakakak..

inilah tmpat yg meniggalkan 1001 kenangan manis.. huhu..
lunch lagi 'cara'.. standart masakan hotel la. pelayan pun pelayan hotel kot. itupun dah kul 3.30ptg baru teringat nak makan. mane taknye, kenyang dek air je. kat 3 jam berendam. abis mkn smbung balik. smpai la pkul 7mlm. itu pun sbb tmpat tu nak tutup kul 7. kalau la tutup kul10, kul 10 la kami balik. heheheh..

bergambar kenangan sblm balik.. mane bob??
smpai hostel kul 10 mlm.(sblm tu singgah makan mlm dulu). mmg penat giler tp puas!!.




more photos
(click on the picture for full image)
aik! apsal pulak keter aku plat singapura. sape tukar??jawa + adiknye (makhwan) tgh melantak beger bersama.. ops! jgn tgk.. tgh salin pakaian..jom lunch!ops! bukan aku yg amik gambar ni.. huhu..posing brani mati from amidafiq tgh kira kupon makan. cukup ke tak..tunggu giliran nak amik makanan..awek ni tgh sediakan aku lunch..ni la yg aku makan. nasik ayam kari..weih! mane cukup byk nie. kak! nasi tambah.. hehehe..tgh lahap melantak. tolong jgn kacau aku..taman permainan dlm air??? syiok oo..huhu.. ade rupe mcm adik bradik tak??saper ni?? gambar ape ni?? ;-Dawas.. aksi terlampau ni.muke mamat ni lagi??anaconda?? takutnye..ni lah dia sampah masyarakattgh lepak menikmati angin malam. huhu..nak balik dah.. thank you n c u again!ensemnye mamat ni? solo lagi? hehehe..
-gmbar byk sgt la. ni je yg aku boleh letak-

-tamat-

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...