Thursday, October 07, 2004

hepi besday..

terlebih dulu aku nak panjatkan syukur kehadrat tuhan yg maha esa, kerana masih dikurniakan nikmat melihat, mendengar, ketawa, berlari, berfikir, bersukan, bernafas, kentut, dan bermacam2 nikmat yg tak dpt aku sebutkan sumernye kat sini. jgn lah KAU ambil nikmat2 kurniaan MU ini dariku ya ALLAH. sesungguhnya aku sentiasa bersyukur dan ingat kepadaMU. penah sekali KAU 'tarik' sementara akan nikmat mendengarku. (telinga sebelah kiri tak fungsi). betapa sukarnya aku utk berkomunikasi dgn org. terpakse ckp kuat2. itu baru sikit. masyaAllah. tapi kini KAU dah kembalikan nikmat mu itu YA ALLAH. alhamdulillah.

banyak melalut pulak aku ari nie. dah lame tak tulis pepanjang. sbenarnya aku ni gemar menaip pepanjang. tp takut org malas nak bace pulak. tapi lantaklah. janji aku puas hati.

tetamu datang mesti dilayan.. apis'young', bob, saiful, n afiq(bad).. tapi tetamu ni kene layan diri sendiri. wakaka..actually, today is my besday. sedar tak sedar dah tua rupenye aku. dah masuk 22 tahun dah pun. blaja ade lagi 3 tahun. 22 + 3 = 25. stat keje umur 25. tu baru nak stat keje. ntah dpt keje ke tak waktu tu. keje dlm 2 tahun, kumpul duit sikit2 utk mase depan. 25 + 2 = 27. agak2 dah establish sikit sumber kewangan, umur 27 baru cari calon bini. tu pun baru nak cari tu. ntah dapat ke tidak. ye la, muke aku nie sape la yg ndak. tu pasal la slalu di 'tinggalkan'. waaa!!! tapi takpe, jodoh pertemuan ditgn tuhan. kalau ditakdirkan jodoh aku esok, nak buat camne. esok jugak aku kawin. wakakaka...

boring2 main kad la pulak. royal se'frem'..nak citer pasal smalam. ntah camner bebudak ni tau besday aku ari ni. aku punyelah low profile kat sini. tu pun boleh kantoi. hmm.. mase dlm klas, tetibe je bob kata aku nmpak makin tua. tak pulak aku 'tangkap' maksud kata2 class rep aku tu. pastu ade yg menyampuk wish besday. la.. padan la. esok besday aku. (kata hatiku). masak la aku mlm ni. (teringat aku mase zaman kat kolej ari tu. ade yg sanggup blanje memember bilik suruh rahsiakan tarikh lahir. ye la, takut kene raging) Diorangg siap ugut aku lagi jgm pegi memane mlm ni. cuak gak aku. mane la tau diorang nak buat mcm mane aku kene kat kpm dulu. huh!

sduh! teruknye kad aku. hmm.. camner la nak tipu diorang ni. ishk3x..di pendekkan citer, mlm tadi ade la skumpulan makhluk (bdk klass) dtg bilik aku. (saspender je..) hmm.. nasib baik la takde ape2 yg belaku. diorg wish besday '0' je. huh! lega.. ape2 pun, aku betime kasih kat kengkawan aku yg 'alert' pasal tarikh kelahiran aku. (penting tu) setahun skali. semoga korang panjang umur dan dijauhkan dari segala kesulitan.

denda!! kene abiskan air teh'O' tawar tu satu gelas penuh. masuk ni, kali ke-3 aku kene minum. naik sebu perut aku. huk!so, utk diriku. belajar rerajin. kalau boleh cube banggakan mak bapak yg tak jemu2 bagi duit poket supaya aku tak rase kekurangan ketika di alam pembelajaran. dapatkan COPA utk sem ni. cube jadikan pengalaman di kolej dulu sbg satu pengajaran. satu lagi, kalau boleh cube elakkan dr terjebak ke alam percintaan. tumpukan pada pelajaran. CUBA.. kalau dah terjebak gak nak buat camne. hehehehe..

-adios-

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...