Wednesday, October 12, 2005

aku pun tak tau..

aku pun tak tau ape sbenarnye nak aku tulis kali ni. tapi hati aku sejak kebelakangan ni tak berapa tenteram. ntah la.. kekadang tu aku suke bersendirian. tak berapa gemar bersosial spt selalu. aku suke tgk alam sekeliling. tgk makhluk ciptaan tuhan. kenapa makhluk ni sumer wujud?? ape fungsi mereka?? kenape pulak aku mesti wujud?? apa fungsi aku dlm dunia ciptaan ilahi ni?? persoalan yg tiba2 bermain di minda. (mcm org x btul jer) tp perkara ni timbul semenjak aku tgk presentation salah sorg member aku mengenai contoh2 keajaiban alquran dan kejadian tuhan. betapa 'rendah' diriku ini jika hendak dibandingkan dgn Tuhan maha pencipta serta kekuasaanNYA. subhanallah..

tapi kan, baru2 ni mase ulangtahun perkahwinanku.. eh silap.(bile mase plak aku kawin) hmmm ulangtahun kelahiranku.. yg ke23. dah tua dah aku rupenyer.. tapi perangai tak matang2 jugak. ahaks.. biasela.. time besday. sume hantar msg wish 'hepi besday' kat aku. ade yg bg picture msg.. thanks my fren.. ade jugak yg tepon trus.. (org pertama selepas masuk kul 12) siape lagi, ehem2 aku la.. hehehe.. hepi btul aku ari tu. (walaupun takde hadiah) ala, wish besday pun dah mencukupi. tp ari tu aku ttp dpt hadiah besday gaks. dr seorg sahabat karibku. mule2 aku saje jer mintak hadiah. alih2 dia suruh aku janji. kalau dia bagi, aku mesti gune setiap hari. excited tul aku. ye la, org nak bagi hadiah. sape taknak?? so, dgn hati yg ceria aku pun tanye lagi. bile nak bagi??

last2 dia send satu msg:
doa ketetapan hati; "ya tuhan kami, jgnlah engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah engkau berikan kami petunjuk kpd kami. dan kurniakanlah kpd kami rahmat dr sisiMU, krn sesungguhnya engkaulah maha pemberi kurnia".(surah al-imran ayat 8)- amalkan ayat ni (yg versi arabnye) setiap kali lepas solat 5 waktu.
suke tak hadiah ni??

pade mulenye, terkilan la jugak kan. ye la, dah excited nak dpt hadiah. tp hati ni tergerak nak tgk alquran surah al-imran ayat 8 tu. so, aku amik air smbahyang, trus rujuk ayat tu. la.. ayat ni rupenyer.. slalu aku bace pun mase doa. bunyiknye.. "rabbana la tuzigh qulubana ba'daishadaitana...... " smpai abis. jadi, selps ari tu aku pun cube amalkan doa ini. semoga tuhan tetapkan hati hambanye ini ke arah kebaikan. amin..

ape lagi aku nak tulis ek! dah tu je la kot. nti kalo aku ade mood aku smbung blk.. heheh.. adios.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...